Добредојдовте
  • Users with e-mails at mail ·ru, aol ·com and gmx ·com to contact admins for registration.
  • Новорегистрираните членови повратниот одговор од форумот за активирање на сметката нека го побараат и во Junk на нивните пошти.
  • Сите регистрирани членови кои неучествуваат во дискусиите три месеци автоматски им се брише регистрацијата

 

Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
МАКЕДОНСКО ВИСОКО ОБРАЗОВАНИЕ
Author Message
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 17,091
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#1

Quote:Фирма


Колку понизок просек, толку посигурна кариера во правосудството. Колку помалку знаење, толку посигурна висока оценка и гарантирана академска кариера на универзитетите што Фирмата ги претвори во мрестилишта на медиокритети. Си зафаќате млади рипчиња со партиска мрежа колку што ви е потребно


[Image: mirka%5B46%5D.jpg]
Има еден филм со стравотна поента, кој се вика „Фирма“. Угледна адвокатска канцеларија го држеше на око врвниот американски универзитет Харвард за навреме да ги пикира најдобрите студенти на кои, откако ќе дипломираат, ќе им понуди вработување, кариера и престиж. Потенцијалните жртви не беа известени при уписот дека високиот просек како предуслов и личниот успех по студирањето како награда ќе им зависат од нивната подготвеност да ги жртвуваат моралната и професионална кредибилност. Оти, фирмата што ги ангажира, всушност се занимава со „законски“ криминал.

Овој филм, во македонска верзија, деновиве го гледаме во живо. Повод е предлог-законот за Академија на судии и обвинители. Три предлог- критериуми многу ја вознемирија нашата прогресивна, евроатлантски ориентирана опозиција со нејзината професорско–експертска гарда. Првиот е дека идните судии и обвинители треба да имаат просек на студирање не подолу од 8. Вториот е одлично да го познаваат англискиот јазик и за тоа да сведочи дипломата ТОЕФЕЛ и третиот е за моралниот кредибилитет на идниот судија и обвинител да сведочат 50 луѓе.

Владо Бучковски, во името на противниците на реформата, се закани дека овој закон со вакви одредби веднаш ќе биде оспорен и ќе падне пред Уставниот суд како дискриминаторски. Неговите аргументи се: студентите при уписот не знаеле дека треба да бркаат просек. Дискриминаторски е знаењето перфектен англиски да биде потврдено „само“ со ТОЕФЕЛ. Проверката или сведочењето за моралниот кредибилитет било инсталирање на диференцијација.

Во овие три забелешки всушност се крие суштината на бесконечното транзитирање на Македонија, на нејзиниот неуспех да се подигне од тињата во која се дават генерации, на кадровската мизерија поради што како општество сме осудени на лош живот.

Владо Бучковски е професор на Правниот факултет. Со нашите народни пари тој зема плата, остварува социјален и општествен статус. Такви како него ги има многу. Тоа значи дека ние ја финансираме нашата мизерија. Произведуваме универзитетски шкарт, кој ни во рециклирана форма не може да се употреби за нешто корисно. На пример, сите закони што ги укинува Уставниот суд се напишани од професори на Правниот факултет. Сите судии и обвинители се кадри на Правниот факултет, а судството ни е жестоко критикувано. Немаме ниту еден адвокат што може да учествува во работата на Хашкиот трибунал зашто никој од нив не знае течен англиски јазик, а уште помалку го познава европското право. Мораме како држава да изнајмуваме експерти од Хрватска, Словенија, од БиХ и Србија за да ги бранат македонските државни интереси пред меѓународните судови. Нашите кадри може да послужат само како материјал од кој се гради политичка партија.

Владо Бучковски, како претставник на Фирмата, всушност ни објаснува по кои критериуми се избираат вработените во македонските судови. Така е, Владимире! Тој што се запишува на факултет со амбиција утре да стане судија или обвинител не треба да се оптоварува со просек. Дапаче! Колку понизок просек, толку посигурна кариера во правосудството. Колку помалку знаење, толку посигурна висока оценка и гарантирана академска кариера на универзитетите што Фирмата ги претвори во мрестилишта на медиокритети. Си зафаќате млади рипчиња со партиска мрежа колку што ви е потребно. Наместо со знаења, секоја рипка ќе си ја обезбедува кариерата со партиска книшка. Како што впрочем Ханџиски ви го произведе Шефот, Макрадули, Шеќеринска, Лазе Китановски те произведе тебе, а ти Кондарко, Мицајков и Чокрески разноразни Каролини и Фрчковци, а тие разноразни Ордановци, Марковци, Горазди и Жарковци. Книшките, заедно со оценките, ќе ги делите ти и твоите колеги на телефонски повик од Бихачка. Кога некому ќе му ја стокмиш дипломата за завршен факултет, Фирмата ќе го вработи во судството, а потоа, тој, до крајот на кариерата ќе одработува за тебе и твојата Фирма. Не за себе како човек со интегритет, не за народот и за државата што ќе го плаќаат до смрт како кредит со лихварска камата. Кога еден вработен од Фирмата ќе умре, ќе го замени ист таков. Тоа се вика систем. Гангстерски. Системот е жилав и се брани жестоко. Уставниот суд веќе ги урна сите обиди за реформи. Ти веќе знаеш и ни соопшти и нам и на целата „меѓународна заедница“ дека и овој пат ќе пресуди во полза на Фирмата. Нискиот просек е гаранција за долговечност на системот. СДСМ се бори да го одржи во кондиција.

Како знам? Знам по реакциите. А од нив секој гледа каде се кине злосторничката пајакова мрежа. Жестоко се побунивте државата да провери дали оценувате знаења или штанцате (фалсификувате) дипломи. Кога државата посака да ви ја евалуира професорската памет, го оценивте тоа како упад во вашата универзитетска автономија. Ги поддржавте по угледот на Европа и Хрватска студентите кога побараа бесплатно високо образование, но кога Владата ги намали партиципациите, писнавте до небо дека државата го осакатила универзитетот. Ви преведе државата стручна литература за да не се вадите повеќе зошто студентите во 21 век учат од вашите супстандардни скрипти, рековте дека она што е добро за Харвард, не е квалитет за вас. Направивте сé да ја ставите надвор од закон категоријата визитинг-професура. Ем вашите малобројни успешни меѓународно потврдени колеги да не смеат да одат во странство, ем и однадвор да не ви доаѓаат успешните и да ја нарушуваат рутината на универзитетот. Оти постои опасност студентите да ја видат разликата во квалитет.

Одлучно сте против некој независно да го оцени „кредитниот рејтинг“ на факултетите оти вие самите најдобро си се евалуирате по критериумот „јас тебе војводо - ти мене сердаре“. Му писнавте на Васко Наумовски, кој „не е од сдсмовска провиниенција“, оти ви направи дупка во кадровската мрежа. Не ја боли Шеќеринска толку запоставената евроагенда, туку тоа што тој Васко, како доцент или професор, утре може да регрутира идни судии за некој друга фирма или, не дај боже, за успешна Македонија. Што би рекол вашиот лидер, не смее вашата фирма да дозволи редистрибуција на умствениот капитал. Одлучно застанавте против екстерното оценување, против бесплатното и обврзно средно образование, против ширење на Интернетот, компјутеризацијата, против дисперзија на универзитетот. Направивте сé да пропадне лустрацијата за да не видиме како бројката од 370 универзитетски професори што ја соопшти Нано Ружин и над 600 судии станаа членови на фирмата СДСМ.

Велите судството ни е за никаде. А какво да биде ти се молам Владимире, кога ти произведуваш кадар, кога делиш оценки на повик на шефот, кога се браниш со дискриминација кога некој бара морален кредибилитет потврден од живи луѓе, знаење странски јазик што е официјален во цел свет, а потврден од кредибилна институција над која фирмата нема контрола?! Сакам да кажам, каков што си ти, такво ни е и судството. Оти, да беше поинакво, ниту ти ќе беше професор, ниту тие судии.

Автор: Мирка Велиновска
23-04-2010, 01:28 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 17,091
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#2

Вака и Тито ја "реши" безработицата 1968 година . Ги отвори вратите на факултетите, се запишуваше неограничен број. Дали на правен или економски имаше запишано во прва година 3 500 студенти.

[img][Image: 2n1rfyf.jpg]

[Image: t98a5k.jpg]

[Image: 2aepa42.jpg]
(This post was last modified: 08-08-2010, 10:07 PM by ЈорданПетровски.)
08-08-2010, 10:01 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 17,091
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#3

Оваа што го прави Груевски со високото образование е најпогубното нешто. Им дава на младиве лажна надеж...кај и што ке работи таа армиа утре на високообразувани кадри. Со тие пари кои се ФРЛЕНИ и се ФРЛААТ во високото образование колку километри птишта, пруги, водоводи ке се изградеа во Македониа а со тоа ке се отвореа вистински работни места. Мали бизниси во производство на онаа што недостасува денеска а ке недостасува уште повеке утре. ХРАНА.!!!!!

Quote:До високи титули со ниско образование



Македонија има вкупно 99 факултети, приватни и државни, на кои студираат над 70.000 студенти. Квантитетот не само што не донесе и поголем квалитет во високото образование туку тој опаѓа од година во година, предупредуваат експертите. Ако продолжи трендот на речиси стопроцентен опфат на завршените средношколци, наскоро ќе станеме држава на магистри и доктори на науки. Без факултетска диплома ќе бидат само оние што нема да се запишат.

Според податоците што вчера ги презентира Институтот Отворено општество Македонија, во последните пет години бројот на високообразовни институции се зголемил од 38 на 99, а бројот на студентите од 48.252 на над 70.000. Ова, пред се', поради владината политика на отворање дисперзирани студии на петте државни универзитети по градовите во внатрешноста. Во презентираната анализа се забележува дека колку е поголем универзитетот толку има помалку дисперзирани студии. Најмалку има скопскиот „Свети Кирил и Методиј“, а најмногу Универзитетот „Гоце Делчев“ во Штип.

- Дисперзираните студии дефинитивно ќе го атрофираат квалитетот на високото образование. Тие се отвораат без претходни анализи, без соодветни услови за квалитетна настава и без квалитетен наставен кадар.

Последиците ќе бидат многукратни и ќе се чувствуваат долго во нашето општество. Со дисперзираните студии се минира угледот на академската јавност и на високото образование и претставува нерационално трошење пари - изјави професор д-р Зоран Т. Поповски.

Анкетите покажуваат дека дисперзираните студии не наидуваат на одобрување кај професорскиот кадар. Студентите генерално имаат позитивен однос, пред се', поради фактот дека студираат во сопствениот град и не го оптоваруваат семејниот буџет. Но, голем дел од нив би прифатиле стипендија и би студирале во некој од универзитетските центри во земјата.

Без соодветни анализи на пазарот на трудот, се случува хиперинфлација на кадри. Така, најмногу од невработените се правници, а само на четирите државни универзитети и нивните дисперзирани студии годишно се запишуваат над 2.100 идни правници.

Професор Јове Кекеновски е дециден дека квалитетот на високото образование оди во надолна линија, а причините ги гледа во владината уписна политика и во прифаќањето на Болоњската декларација.

- Наместо на квалитет, за жал, со нив отидовме на квантитет. Факт е дека има поголем број студенти, но квалитетот на образованието од година во година опаѓа и оди се' подолу. За ова има неколку причини - неквалитетно средно образование, недоволна посветеност на институциите кон студентите и начинот на оценување - вели тој.

Со Болоњскиот процес е предвидено студентите да посетуваат настава во помали групи, но за тоа нема услови, па се' поретко доаѓаат на факултет или доаѓаат само на испити. Академците учат кампањски и до преодна оценка доаѓаат само со полагање колоквиуми. И тоа со обично заокружување или дополнување однапред дадени прашања, односно одговори. Вака олеснетото студирање е на сметка на квалитетот.

- Со актуелната уписна политика секој може да се запише на факултет, што значи дека нема висок критериум за упис. Што ќе правиме со хиперпродукцијата на високообразовани кадри, ќе има ли утре работници или сите ќе бидат магистри или доктори на науки? Оттука, сметам дека ни се неопходни коренити промени во целиот систем на образованието, зашто почнатите реформи водат во погрешна насока - смета Кекеновски.

Предраг Димитровски
24-08-2010, 01:14 AM
Reply
alexdgreat
Unregistered

 
#4

Не само што нема работни места, цената на трудот е на ниско ниво, еден програмер зема помала плата од келнер на кеј.

Високо-образование економисти и педагози работат по бутици и кафиќи.

Педагошки факултет треба да се стави во мирување барем 10 години бидејќи нема доволно училишта за веќе дипломираните а камо ли за тие што сеуште студираат.
24-08-2010, 10:27 AM
Reply
Gnoj Offline
кабадаја
*****

Posts: 1,169
Joined: Feb 2010
Reputation: 33
#5

Абе какво македонско високо образование, тоа е шега.
24-08-2010, 10:40 AM
Reply
Solenik Offline
wiseman - мудрец
*****

Posts: 956
Joined: Jan 2010
Reputation: 23
#6

Quote:Колумна

Сите наши универзитети

Деновиве ми текна на еден момент од студиските денови во Сараево. Никогаш нема да го заборавам духовитиот постер кој случајно го открив во една чајџилница. Таткото горила гордо го држи за рака синчето горила кое радосно му соопштува: „Тато, тато, кога ќе пораснам ќе бидам студент“.

Македонија стана рај за сите што сакаат да станат студенти. Се разбира, кога ќе пораснат. Можеш да студираш кај ќе посакаш и што ти душа сака. Можеш да се запишеш како редовен или вонреден. Од годинава, со кофинансирање од 200 евра ќе можат да се запишат и повозрасните. Ама ич не ми е јасно: Зошто ова го нарекуваат „Проект 45“, кога жените имаат право да се запишат на 35 години? Дури и со 45 години пак немаше да ги исполнам условите: ниту сум вработен на неопределено време, ниту имам „стаж“ од петгодишно пријавување во агенцијата за вработување. Не ќе беше ли поточно да го крстат „Проект 45/35 за редовно вработени, или редовно невработени мажи/жени со 5 години стаж“? Ако имате 41 година (ко мене), ако сте вработен (за разлика од мене), и ако животна желба ви е да станете студент кога ќе пораснете (ко мене), тогаш време е да почнете да размислувате за промена на полот.

Има една многу добра причина зошто сепак нема да го променам полот. Да бев жена и да имав 35 години ќе бев ептен навредена од министерот за образование (роден 1979). Замислете, тој изјави дека проектот бил наменет за „постарите граѓани“. Да бев жена, веднаш ќе му се развикав: „Кому бе ти ‘постара’, пилиштарецу еден? Вистина, кога сум тргнуела ја на школо, ти си се мочкал у гаќи на две годинки, ама зар тоа ти дава право да ме нарекуваш ‘постара’ граѓанка“? Но, како маж, немам никаква причина да му се развикам. Напротив, му се заблагодарувам од името на сите мажи што не направи помлади граѓани до 45 години. Баш сум љубопитен, колку „помлади граѓани“ од 44 години ќе се разбудат со помисла дека спијат со „постари граѓанки“ од 35 години?

Традиционално, Македонците се љубители на парадокси. Впрочем, за тоа сведочат и народните поговорки. Една вели „Човек се учи додека е млад“. Друга вели „Човек се учи до гроб“. „Преродбениците“ се љубители ем на учење, ем на гробови. Тие сакаат да ни воведат трета: „Човек треба да владее додека е млад, а може да учи и до гроб“. Ете, министерката Јанкулоска на 12 октомври ќе наполни 35 години и ќе се стекне со право да се запише на студии како „постара граѓанка“. Милошоски е роден неколку месеци по неа, ама ќе треба уште 10 години да созрева, за да го стекне истото право. Навистина не е фер. За неколку месеци, „постарата граѓанка“ Јанкулоска (родена 1975) ќе има право да се запише на факултет за безбедност, а „помладиот граѓанин“ Коњановски (роден 1967) ќе нема право да се запише на факултет за одбрана. Иако владее 8 во последните 12 години, Груевски (роден 1970) ќе нема право да се запише на факултет за „постари граѓани“ уште цели пет години! За утеха, иако е пет години постар од Јанкулоска, ќе стане пет години помлад од „постарата граѓанка“. Парадокс, ама вистина! Колку што Груевски е постар од Јанкулоска, толку ќе стане помлад од неа!

Ако студирањето толку ги подмладува мажите, зошто тогаш и јас да не се запишам на Универзитет? Но, каде да се запишам? Ова дисперзираниве студии ми задаваат многу дилеми. Дали да се запишам на Медицински факултет во Дебар, на Факултет за информатика во Берово, на Градежен Факултет во Крива Паланка, на Машински факултет во Виница или пак на џез студии во Штип? Да не е поарно мудро да си причекам, оти кај и да е, ќе го возобноват и Свети Климентовиот Универзитет - најстариот универзитет во Европа, постар дури и од Болоњскиот! Или, којзнае, утре Паско може да го откопа уште постариот древномакедонскиот универзитет на Аристотел. Таму можеби ќе воведат други критериуми за „постар граѓанин“ оти, според Аристотел, најсоодветна возраст за брак е 18 години за жените, а 37 години за мажите. Ако причекам уште некоја година, Паско можеби ќе го возобнови и наколниот универзитет во „Заливот на коските“ каде што нашите предци докторирале на надводни и подводни студии по судска медицина. Кај и да е, ќе се открие дека подводниот факултет имал дисперзирани студии зад Карпатите, на кои Словените учеле како да го препливаат Дунав со нуркање.

Дилемите најубаво си ги расчистувам со баба ми која има четири години школо. „Чекај малку, не си во тек“ - ми укажува баба ми - „Зарем не ги виде некни Грујо и Паско како свечено го означија почетокот на научно-наставната дејност на Светиклиментовиот универзитет на Плаошник“? „Ех, бре бабо - и велам - па кога побргу го отворија? И што бара Паско да отвора словенски универзитет, па нели тој не стави ништо словенско пред влада? Нели словенскиот дел од нашата историја ти бил „само мала фуснота во милениумската историја на Македонија“ и „нема што да се презентира? Каков бре универзитет, па каде ќе се одржува наставата?“

- „Не разбираш, синко“ - вели баба ми. „Не е битно што нема зграда, што камен-темелникот ќе биде поставен дури идниот месец. Битно е, каде што Груевски ќе стапне и нешто ќе прочита, таму веднаш Универзитет се отвора!“ - „А тоа што нема ни саглам клозети?“ - упорно продолжувам. - „А што е поважно, да имаш саглам клозет или да имаш лаптоп? Јас сум за второто“ - ме поразува баба ми со стивенсигаловски аргументи.

„А на кој факултет да се запишам, бабо?“ - „Па, на богословски“ - к’о од пушка ми одговара: „Нашиот премиер има силна верба во Бога и затоа каде што тој лопата ќе фрли, таму спортски сали и тениски игралишта никнуваат“. - „Можеби и не ти е толку лоша идејата, бабо. Отсекогаш сум сакал да ги студирам Десетте Божји заповеди.“

- „Не бе синко“ - ме поучува баба ми - „На Плаошник ќе ги студираш десетте преродбенички заповеди: Јас сум Груевски, твојот избран политичар и да немаш други политичари освен мене!“; „Почитувај ги идолите и спомениците што ќе ти ги изградам!“; „Не употребувај го напразно името Никола!“; „Гледај телевизија и во недела, оти ние остваруваме кампањи 24/7!“; „Не почитувај ги својот татко и мајка ако се ‘комуњари’ или предавници!“; „Не убивај додека не добиеш партиска наредба!“; „Не прељубодејствувај, освен за каузата ‘секој треба да има трето дете’!“; „Сведочи лажно против твојот партиски противник!“; „Не лакоми по фотелјата и функцијата на твојот ближен!“; „Не кради за да има повеќе за нас!“

Жарко Трајановски
IZVOR
(This post was last modified: 25-08-2010, 04:11 PM by Solenik.)
25-08-2010, 04:10 PM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 17,091
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#7

Една од причините за ерозијата на македонското општесто е образованието.



Quote:Генијалци


[Image: jove-kekenovski.jpg]
Јове Кекеновски

Инспирацијата и провокацијата да го напишам овој текст е резултат на минатонеделните случувања на еден од државните универзитети, кога еден „наш професор, Украинец“ (ако може да се нарече професор) по десетти пат на испит го турка студентот на кого тоа му е последен испит. Иако многу пати сум размислувал да пишувам на оваа тема, за овие луѓе кои со купени дипломи за доктор на науки во Украина, Бугарија, Србија, па дури и од Албанија и преку ноќ станале професори и сега се страв и трепет за студентите, не сум го сторил тоа од причина што мислев дека кога - тогаш надлежните институции ќе си ја завршат работата и ќе стават ред во оваа област. Меѓутоа, откако видов дека сепак ѓаволот ја однел шегата односно дека надлежните упорно молчат и мижат со двете очи, а на „нашите украински, бугарски, српски и албански професори“ крилјата им растат се повеќе и повеќе, решив со овој текст да ја пробудам јавноста, надевајќи се дека ќе се стави крај на башибозукот што владее на ова поле. Имено, во оваа наша држава нема кој не знае дека наголемо е отворен пазарот на купување дипломи и тоа на доктори на науки од погоре споменатите држави. Иако, да бидам до крај објективен, ваква работа се случува и кај нас, но на едно пониско ниво. Секојдневно се погласно се зборува дека и кај нас на некои од приватните високообразовните институции за неколку илјади евра експресно ви издаваат диплома за завршени додипломски студии. Ваше е само да платите и да почекате неколку месеци за да станете академски граѓанин. Но, да се навратам на основната тема за денес, почнатата на почетокот од текстот. Откако видоа дека здобивањето со диплома за доктор на науки одело „мошне лесно“ (едноставно, собери петнаесетина илјади евра и по само седум месеци до година дена веќе си „печен доктор на науки“), најмалку триесетина вакви “увезени доктори на науки“ сега ги окупираа приватните и државните универзитети и факултети во нашата држава. А да биде трагедијата поголема овие „Ајнштајновци“ од литература во животот ја имаат прочитано само задолжителната лектира во прво или второ одделение како, на пример, „Црвенкапа“, „Пипи, долгиот чорап“, „Колибата на чичо Том“, а од пишување ремек-дела им се разгледниците што ги пишувале до своите блиски за време на нивните летувања или зимувања во блиските детски одмаралишта.
Од ваквите „доктори на науки“, кои ревносно се обидуваат „знаењето“ да им го пренесат на своите студенти, ќе го споменам поранешниот ложач на парно во еден град во внатрешноста, а сега прв професор на една приватна „високообразовна“ институција во Скопје. Тука е и неговата колешка и соборец, поранешна домаќинка (или чинам кафекуварка беше), а сега декан на еден од факултетите на овој универзитет. И секако дека тука е „капо ди тути капо“ или „проф.-проф. д-р“ (исто како г-дин г-дин...), кој како петел секојдневно се кити со разноразни титули. Воопшто не би ме зачудило доколку овој превеан криминалец деновиве го видиме на некоја од македонските телевизии, каде освен титулата „проф. д-р“ пред неговото име ќе стои и титулата академик. Само уште тоа му недостасува. А ,се што може да се купи, не е скапо. И замислете овој (новосадски, украински, а можеби и бугарски) доктор на науки честопати е во друштво на највисоките државни функционери на кои им држи лекции по патротизам и по етика. Приказните за овие „генијалци што пукаат од знаење“ се повеќе од трагикомични. Еве една и од тие приказни како еден „наш украински доктор по економски науки“ држи предавања на еден приватен универзитет. Пред три години на еден од приватните универзитети бил примен како професор кој своето образование „го стекнал“ на претходно опишаниот начин, во пакет со неговиот газда и неколку сега веќе професори на овој универзитет. На новиот доктор на науки уште на старт му доделуваат, ни помалку ни повеќе, „само“ два предмета за предавање и човеков прави генијален потег - првата и втората година на студенти, кои треба да ги слушаат предметите што ги предава, ги собира во исто време и во иста училница, онака топтан. Продолжува со генијалноста - им се обраќа на студентите со зборовите: „сега ќе предавам 15 минути на првата година, а вие од втора ќе молчите и ќе слушате, а потоа обратно - ќе молчите вие од прва, а ќе слушаат тие од втора година“. Виделе студентите со кого си имаат работа и почнале да мајтапат со него. Навреден од мајтапењето, професорот им се обраќа со зборовите: „Е, сега сум ви скар и не ви зборувам до крајот на часот“. И така, кутриот, до крајот на часот седел на катедрата и гледал во таванот. А студентите? Тие воодушевено и во континуитет го коментираат овој редок егземплар од професор. Во оваа славна група на доктори на науки влегува и еден декан на еден од новоформираните државни факултетите од внатрешноста на државава, кој до пред само неколку години беше „шеф сале“. Тука некако на приказната за нашите генијалци се надоврзува и едно младо момче, кое по магистрирањето на еден од скопските факултети, преку ноќ, за само шест-седум месеци доаѓа на матичниот факултетот со диплома доктор на науки „увезена“ од странство. И покрај тоа што сите негови колеги знаат дека се работи за купена диплома, никој од нив не се осудува тоа јавно да го прокоментира и сите гласаат за негов избор во звање доцент. Новиот доцент сега е страв и трепет на тој факултет. Огромното “знаење“ со кое располага сега во ист таков квантум го бара и од своите студенти. Засега е најголемата „ведета“ на тој факултет, а истовремено и ноќна мора за студентите. И замислете, сега истиот тој поддржан дури и од новата деканска управа, станува раководител на еден од студиумите на факултетот. Тој е оној кој го споменувам во почетокот на текстот што беше силна провокација да ја отворам оваа тема за која сите знаеме и сите молчиме. Наведениве „генијалци“ се само една десетина од вакви и слични нови професорски ѕвезди на македонската високообразовна сцена. И нормално, се поставува прашањето каде е тука проблемот? Кој ќе одговара за ова што ни се случува? Надлежните во Министерството за образование конечно треба да положат сметка за ова што ни се случува денес и да објаснат зошто нострификувале вакви дипломи. Дали некој се запрашал колку чини таа нострификација? Колку луѓе се вмешани во овој бизнис? Кои се луѓето кои ја вршат нострификацијата? Како се доаѓа до нив? Како можете на некого да му нострификувате странска диплома, а тој воопшто да не излегол од државата, воопшто да не полагал, воопшто да не остварил контакт со својот ментор. Па, барем сега тоа лесно се проверува. Метлата и истрагата треба да почнат онаму каде што е и најголемата одговорност, онаму каде се нострификуваат купените дипломи и од доносителот на дипломата. Но, исто така одговорност треба да се побара и од оние кои учествувале во изборот на овие „доктори на науки“ во научно-наставно звање. Фактот дека некој донел нострификувана диплома - не ги ослободува од одговорност, затоа што истите знаеле на каков начин е направена сета оваа работа. Вака излегува дека знаеле и молчеле и му овозможиле на друг да се стекне со противправна имотна корист. Кога веќе знаеле, не требало да потпишат и требало да ги известат надлежните органи. На ваков начин сега тие се соучесници во овој голем криминал што се одвива пред очите на целата македонска јавност.
Бидејќи ова е кривично дело кое не застарува, се надевам дека оној момент кога јас ќе бидам дел од извршната власт во државава, прва задача со која ќе се справам е токму овој проблем, се разбира доколку дотогаш надлежните не ја расчистат ситуацијата и учесниците во овој јавен мегаскандал не ја добијат заслужената казна. Ако во Германија министерот за одбрана под притисок на јавноста мораше да поднесе оставка, поради сомневање за плагирање на неговиот докторат, ние барем имаме толку свест и должност да не ги затвораме очите пред овој образовен криминал.

Авторот е универзитетски професор
09-04-2011, 01:12 PM
Reply
basilius_2 Offline
Moderator
*****

Posts: 1,135
Joined: Dec 2009
Reputation: 17
#8

Откако ги прочитав колумните што се однесуваат на Македонското образование, посебно онаа напишана од Жарко Трајановски,би го поставил следното прашање каде беше во задните 20 години да се избори да имаме квалитетно образование, а не да имаме образование како што имаме денеска.
"He who controls the present, controls the past. He who controls the past, controls the future." -- George Orwell
"Тој што ја контролира сегашноста,тој го контролира минатото.Тој што го контролира минатото ја контролира иднината." Џорџ Орвел
_____________________________________________________________

http://www.cd-macedonia.com
13-04-2011, 05:45 PM
Reply
acko Offline
Moderator
*****

Posts: 1,437
Joined: Jan 2010
Reputation: 21
#9

(13-04-2011, 05:45 PM)basilius_2 Wrote: Откако ги прочитав колумните што се однесуваат на Македонското образование, посебно онаа напишана од Жарко Трајановски,би го поставил следното прашање каде беше во задните 20 години да се избори да имаме квалитетно образование, а не да имаме образование како што имаме денеска.

Оф, море, basilius, ако после сето читање, најголемиот проблем го виде во еден Жарко Трајановски, подобро и да не си читал, си можел нешто многу покирисно да направиш за тоа време. Имаш огромни проблеми во македонското образование, а за тебе најголем е тоа што еден никаков или некаков Жарко Трајановски не глушел и не придонел изминативе дваесет години. Ама го погоди проблемот...

13-04-2011, 09:29 PM
Reply
basilius_2 Offline
Moderator
*****

Posts: 1,135
Joined: Dec 2009
Reputation: 17
#10

Ацко,според мене треба да се освренеме како да го направиме нашето образование уште подобро.Еве например полагањето испити,наместо да биде усмено и да се заокружуваат одговори предлагам да се премине на писмено одговарање.
Проблемот во нашето образование што немаме професори кои се школувани надвор на Западните универзитети.
Истотака според мене,сите специјализации за доктор,адвокат треба да се земаат од Западните универзитети.
"He who controls the present, controls the past. He who controls the past, controls the future." -- George Orwell
"Тој што ја контролира сегашноста,тој го контролира минатото.Тој што го контролира минатото ја контролира иднината." Џорџ Орвел
_____________________________________________________________

http://www.cd-macedonia.com
15-04-2011, 06:09 PM
Reply
montehristo Online
Неверан Тома
*****

Posts: 1,490
Joined: Aug 2010
Reputation: 30
#11

(15-04-2011, 06:09 PM)basilius_2 Wrote: Ацко,според мене треба да се освренеме како да го направиме нашето образование уште подобро.Еве например полагањето испити,наместо да биде усмено и да се заокружуваат одговори предлагам да се премине на писмено одговарање.
Проблемот во нашето образование што немаме професори кои се школувани надвор на Западните универзитети.
Истотака според мене,сите специјализации за доктор,адвокат треба да се земаат од Западните универзитети.

Имаме Базилиусе,
Само, на времето оној од оној КИМ Консалтинг кој беше вечито во онаа комисија на Универзитетот Кирил и Методиј задолжен за Верифицирање и Нострифицирање на Дипломите секоја Странска Диплома ја Нострифицираше за две до пет години.
Ако грешам, молам некој да ме исправи.

An inch today is tomorrow’s mile.
15-04-2011, 06:43 PM
Reply
Solenik Offline
wiseman - мудрец
*****

Posts: 956
Joined: Jan 2010
Reputation: 23
#12

(15-04-2011, 06:43 PM)montehristo Wrote:
(15-04-2011, 06:09 PM)basilius_2 Wrote: Ацко,според мене треба да се освренеме како да го направиме нашето образование уште подобро.Еве например полагањето испити,наместо да биде усмено и да се заокружуваат одговори предлагам да се премине на писмено одговарање.
Проблемот во нашето образование што немаме професори кои се школувани надвор на Западните универзитети.
Истотака според мене,сите специјализации за доктор,адвокат треба да се земаат од Западните универзитети.

Имаме Базилиусе,
Само, на времето оној од оној КИМ Консалтинг кој беше вечито во онаа комисија на Универзитетот Кирил и Методиј задолжен за Верифицирање и Нострифицирање на Дипломите секоја Странска Диплома ја Нострифицираше за две до пет години.
Ако грешам, молам некој да ме исправи.

Образованието е само одраз на општествтото, а општествотот е одраз на воспитувањето. Во услови на пазарна економија, пазарот ќе го диригира унапредувањето на образовните институции-кои треба да се приватни и да се натпpеваруваат за муштерии со тоа што ќе прозиведуваат квалитетен кадар.Во Македонија, Владата ја контролира економија, т.е. пазарот, и кадрите се вреднуваат по принципот на непотизам.
(This post was last modified: 15-04-2011, 07:00 PM by Solenik.)
15-04-2011, 07:00 PM
Reply
montehristo Online
Неверан Тома
*****

Posts: 1,490
Joined: Aug 2010
Reputation: 30
#13

(15-04-2011, 07:00 PM)Solenik Wrote:
(15-04-2011, 06:43 PM)montehristo Wrote:
(15-04-2011, 06:09 PM)basilius_2 Wrote: Ацко,според мене треба да се освренеме како да го направиме нашето образование уште подобро.Еве например полагањето испити,наместо да биде усмено и да се заокружуваат одговори предлагам да се премине на писмено одговарање.
Проблемот во нашето образование што немаме професори кои се школувани надвор на Западните универзитети.
Истотака според мене,сите специјализации за доктор,адвокат треба да се земаат од Западните универзитети.

Имаме Базилиусе,
Само, на времето оној од оној КИМ Консалтинг кој беше вечито во онаа комисија на Универзитетот Кирил и Методиј задолжен за Верифицирање и Нострифицирање на Дипломите секоја Странска Диплома ја Нострифицираше за две до пет години.
Ако грешам, молам некој да ме исправи.

Образованието е само одраз на општествтото, а општествотот е одраз на воспитувањето. Во услови на пазарна економија, пазарот ќе го диригира унапредувањето на образовните институции-кои треба да се приватни и да се натпpеваруваат за муштерии со тоа што ќе прозиведуваат квалитетен кадар.Во Македонија, Владата ја контролира економија, т.е. пазарот, и кадрите се вреднуваат по принципот на непотизам.

Тука малку ќе се разделиме во ставовите.
Не може се пазарната економија да среди.
Затоа и му беше доделена Нобеловата награда на Џон Неш.
Тој пазар мора да биде регулиран.
Ова срање што се случува во глобалната економија е дело на дерегулацијата кој почнува од Реган па се до денеска која се разли од САД на целиот свет.
Мора да постојат правила на игра.
Инаку во стриктно пазарна економија ќе нема инвестирање во базични науки туку само во применети, не дека до сега владата нешто посебно влагала во базичните науки.
А за непотизмот си во право 100%.

An inch today is tomorrow’s mile.
(This post was last modified: 15-04-2011, 07:24 PM by montehristo.)
15-04-2011, 07:21 PM
Reply
Solenik Offline
wiseman - мудрец
*****

Posts: 956
Joined: Jan 2010
Reputation: 23
#14

(15-04-2011, 07:21 PM)montehristo Wrote:
(15-04-2011, 07:00 PM)Solenik Wrote:
(15-04-2011, 06:43 PM)montehristo Wrote:
(15-04-2011, 06:09 PM)basilius_2 Wrote: Ацко,според мене треба да се освренеме како да го направиме нашето образование уште подобро.Еве например полагањето испити,наместо да биде усмено и да се заокружуваат одговори предлагам да се премине на писмено одговарање.
Проблемот во нашето образование што немаме професори кои се школувани надвор на Западните универзитети.
Истотака според мене,сите специјализации за доктор,адвокат треба да се земаат од Западните универзитети.

Имаме Базилиусе,
Само, на времето оној од оној КИМ Консалтинг кој беше вечито во онаа комисија на Универзитетот Кирил и Методиј задолжен за Верифицирање и Нострифицирање на Дипломите секоја Странска Диплома ја Нострифицираше за две до пет години.
Ако грешам, молам некој да ме исправи.

Образованието е само одраз на општествтото, а општествотот е одраз на воспитувањето. Во услови на пазарна економија, пазарот ќе го диригира унапредувањето на образовните институции-кои треба да се приватни и да се натпpеваруваат за муштерии со тоа што ќе прозиведуваат квалитетен кадар.Во Македонија, Владата ја контролира економија, т.е. пазарот, и кадрите се вреднуваат по принципот на непотизам.

Тука малку ќе се разделиме во ставовите.
Не може се пазарната економија да среди.
Затоа и му беше доделена Нобеловата награда на Џон Неш.
Тој пазар мора да биде регулиран.
Ова срање што се случува во глобалната економија е дело на дерегулацијата кој почнува од Реган па се до денеска која се разли од САД на целиот свет.
Мора да постојат правила на игра.
Инаку во стриктно пазарна економија ќе нема инвестирање во базични науки туку само во применети, не дека до сега владата нешто посебно влагала во базичните науки.
А за непотизмот си во право 100%.

Нема да навлегувам во грешката која се сее околу дерегулативата, околу тоа во друга прилика. Погледни го повторно клипот од Милтон Фриман.

Инаку, нема проблем во разидувања, но сепак, образвовните институции како приватни претптијатија (што се норална појава низ САД и делови од Канада) се најпосакуваните институции, и за учениците и за вработувачите, и за применети и за базични науки. Нема зошто образованието да е поразлично од било што во општеството, па да мора да биде спроведено на социјлалистижки план. Убавината на пазарната економија е во тоа што се' е произвот (или услуга) која има некаква вредност, за некој во пазарот. Јас како вработувач доколку имам две резимеа пред мене, едниот со докторат на (било кои) науки од Унверзитетот на (да речеме) Бојо Андеевски, а другиот со осмолетка, знам дека пред мене се двајаца кандидати со исто ниво на образование. Ќе го примам оној со осмолетка, зашто барем е искрен. Така, пазарот Ќе ја врднува дипломата од шкарт универзитети, и шкарт универзизтетите или ќе припаднат, или ќе ги зголемат критериумите според кои може да се добие нивна диплома.
15-04-2011, 07:37 PM
Reply
basilius_2 Offline
Moderator
*****

Posts: 1,135
Joined: Dec 2009
Reputation: 17
#15

Тука би се согласил со Соленик,бидејќши проблемот лежи во тоа што не постојат научни стандарди во самите образовни институции во Македонија.

Како прво,не сме определиле што ќе се смета за занает а што за академска наука.

Како второ,не се донесени и самата програма на универзитетите не е применлива во реалниот живот.

Немаме мерило, и начин според кој би оценувале полно работи во образованието.Во Америка и Канада,како и во Западноевропските држави постојат различни мерила. Кај Европјаните тоа е државата,додека на Северноамериканскиот континент тоа е пазарот.
"He who controls the present, controls the past. He who controls the past, controls the future." -- George Orwell
"Тој што ја контролира сегашноста,тој го контролира минатото.Тој што го контролира минатото ја контролира иднината." Џорџ Орвел
_____________________________________________________________

http://www.cd-macedonia.com
15-04-2011, 07:56 PM
Reply
montehristo Online
Неверан Тома
*****

Posts: 1,490
Joined: Aug 2010
Reputation: 30
#16

(15-04-2011, 07:37 PM)Solenik Wrote:
(15-04-2011, 07:21 PM)montehristo Wrote:
(15-04-2011, 07:00 PM)Solenik Wrote:
(15-04-2011, 06:43 PM)montehristo Wrote:
(15-04-2011, 06:09 PM)basilius_2 Wrote: Ацко,според мене треба да се освренеме како да го направиме нашето образование уште подобро.Еве например полагањето испити,наместо да биде усмено и да се заокружуваат одговори предлагам да се премине на писмено одговарање.
Проблемот во нашето образование што немаме професори кои се школувани надвор на Западните универзитети.
Истотака според мене,сите специјализации за доктор,адвокат треба да се земаат од Западните универзитети.

Имаме Базилиусе,
Само, на времето оној од оној КИМ Консалтинг кој беше вечито во онаа комисија на Универзитетот Кирил и Методиј задолжен за Верифицирање и Нострифицирање на Дипломите секоја Странска Диплома ја Нострифицираше за две до пет години.
Ако грешам, молам некој да ме исправи.

Образованието е само одраз на општествтото, а општествотот е одраз на воспитувањето. Во услови на пазарна економија, пазарот ќе го диригира унапредувањето на образовните институции-кои треба да се приватни и да се натпpеваруваат за муштерии со тоа што ќе прозиведуваат квалитетен кадар.Во Македонија, Владата ја контролира економија, т.е. пазарот, и кадрите се вреднуваат по принципот на непотизам.

Тука малку ќе се разделиме во ставовите.
Не може се пазарната економија да среди.
Затоа и му беше доделена Нобеловата награда на Џон Неш.
Тој пазар мора да биде регулиран.
Ова срање што се случува во глобалната економија е дело на дерегулацијата кој почнува од Реган па се до денеска која се разли од САД на целиот свет.
Мора да постојат правила на игра.
Инаку во стриктно пазарна економија ќе нема инвестирање во базични науки туку само во применети, не дека до сега владата нешто посебно влагала во базичните науки.
А за непотизмот си во право 100%.

Нема да навлегувам во грешката која се сее околу дерегулативата, околу тоа во друга прилика. Погледни го повторно клипот од Милтон Фриман.

Инаку, нема проблем во разидувања, но сепак, образвовните институции како приватни претптијатија (што се норална појава низ САД и делови од Канада) се најпосакуваните институции, и за учениците и за вработувачите, и за применети и за базични науки. Нема зошто образованието да е поразлично од било што во општеството, па да мора да биде спроведено на социјлалистижки план. Убавината на пазарната економија е во тоа што се' е произвот (или услуга) која има некаква вредност, за некој во пазарот. Јас како вработувач доколку имам две резимеа пред мене, едниот со докторат на (било кои) науки од Унверзитетот на (да речеме) Бојо Андеевски, а другиот со осмолетка, знам дека пред мене се двајаца кандидати со исто ниво на образование. Ќе го примам оној со осмолетка, зашто барем е искрен. Така, пазарот Ќе ја врднува дипломата од шкарт универзитети, и шкарт универзизтетите или ќе припаднат, или ќе ги зголемат критериумите според кои може да се добие нивна диплома.

Соленик,
Погледни што се нуди на овие универзитети и кажи ми ја разликата:
http://www.ukim.edu.mk/mk_struktura.php
http://fon.edu.mk/
http://www.eurm.edu.mk/fakulteti.html
http://www.uklo.edu.mk/categories/view/87
http://www.seeu.edu.mk/mk/future-students/academics
http://www.uacs.edu.mk/
http://www.unite.edu.mk/Maqedonisht/fakultetet.html
http://www.ugd.edu.mk/index.php?option=c...&Itemid=97
http://www.nyus.edu.mk/faculties.aspx
http://uist.edu.mk/index.php?option=com_...32&lang=en
Приватни универзитети во Македонија во пазарни услови кои факултети ги нудат.



An inch today is tomorrow’s mile.
15-04-2011, 08:57 PM
Reply
Solenik Offline
wiseman - мудрец
*****

Posts: 956
Joined: Jan 2010
Reputation: 23
#17

(15-04-2011, 08:57 PM)montehristo Wrote:
(15-04-2011, 07:37 PM)Solenik Wrote:
(15-04-2011, 07:21 PM)montehristo Wrote:
(15-04-2011, 07:00 PM)Solenik Wrote:
(15-04-2011, 06:43 PM)montehristo Wrote: Имаме Базилиусе,
Само, на времето оној од оној КИМ Консалтинг кој беше вечито во онаа комисија на Универзитетот Кирил и Методиј задолжен за Верифицирање и Нострифицирање на Дипломите секоја Странска Диплома ја Нострифицираше за две до пет години.
Ако грешам, молам некој да ме исправи.

Образованието е само одраз на општествтото, а општествотот е одраз на воспитувањето. Во услови на пазарна економија, пазарот ќе го диригира унапредувањето на образовните институции-кои треба да се приватни и да се натпpеваруваат за муштерии со тоа што ќе прозиведуваат квалитетен кадар.Во Македонија, Владата ја контролира економија, т.е. пазарот, и кадрите се вреднуваат по принципот на непотизам.

Тука малку ќе се разделиме во ставовите.
Не може се пазарната економија да среди.
Затоа и му беше доделена Нобеловата награда на Џон Неш.
Тој пазар мора да биде регулиран.
Ова срање што се случува во глобалната економија е дело на дерегулацијата кој почнува од Реган па се до денеска која се разли од САД на целиот свет.
Мора да постојат правила на игра.
Инаку во стриктно пазарна економија ќе нема инвестирање во базични науки туку само во применети, не дека до сега владата нешто посебно влагала во базичните науки.
А за непотизмот си во право 100%.

Нема да навлегувам во грешката која се сее околу дерегулативата, околу тоа во друга прилика. Погледни го повторно клипот од Милтон Фриман.

Инаку, нема проблем во разидувања, но сепак, образвовните институции како приватни претптијатија (што се норална појава низ САД и делови од Канада) се најпосакуваните институции, и за учениците и за вработувачите, и за применети и за базични науки. Нема зошто образованието да е поразлично од било што во општеството, па да мора да биде спроведено на социјлалистижки план. Убавината на пазарната економија е во тоа што се' е произвот (или услуга) која има некаква вредност, за некој во пазарот. Јас како вработувач доколку имам две резимеа пред мене, едниот со докторат на (било кои) науки од Унверзитетот на (да речеме) Бојо Андеевски, а другиот со осмолетка, знам дека пред мене се двајаца кандидати со исто ниво на образование. Ќе го примам оној со осмолетка, зашто барем е искрен. Така, пазарот Ќе ја врднува дипломата од шкарт универзитети, и шкарт универзизтетите или ќе припаднат, или ќе ги зголемат критериумите според кои може да се добие нивна диплома.

Соленик,
Погледни што се нуди на овие универзитети и кажи ми ја разликата:
http://www.ukim.edu.mk/mk_struktura.php
http://fon.edu.mk/
http://www.eurm.edu.mk/fakulteti.html
http://www.uklo.edu.mk/categories/view/87
http://www.seeu.edu.mk/mk/future-students/academics
http://www.uacs.edu.mk/
http://www.unite.edu.mk/Maqedonisht/fakultetet.html
http://www.ugd.edu.mk/index.php?option=c...&Itemid=97
http://www.nyus.edu.mk/faculties.aspx
http://uist.edu.mk/index.php?option=com_...32&lang=en
Приватни универзитети во Македонија во пазарни услови кои факултети ги нудат.

Мислам дека се согласуваме кога велиме дека овие "универзитети" се печатници на дипломи. Но, дали има суштинска разлика со насоката во која одеше државниот универзитет, каде што испити се полагаа на софра или со канта сирење.

Проблемот е пред се' во пазарот. Денешниот пазар на македонската економија "има потреба" од дипломи, а не од образуван или способн кадар. Евем на пример, овие Економонските промотори на Грујо ќе ги земеме за пример: главен критертиум за квалификување за работното место беше диплома од македонски универзитет или нострифицирана диплома; не се бараа луѓе со бизинис врски во земјите каде што ќе бркаат инвестиции.

Бидејќи Владата е главниот пазар во државата, во моментов универзитетите се сосема соодветни спрема побарувачката (карикатурирам).

Мислата ми е, кога целото општество ќе тргне во здрава насока, и образованието само ќе се исправи. Во моментов исто му се фаќа дали е државно или приватно, принципот на работа им е горе-долу исти.
15-04-2011, 11:22 PM
Reply
montehristo Online
Неверан Тома
*****

Posts: 1,490
Joined: Aug 2010
Reputation: 30
#18

(15-04-2011, 11:22 PM)Solenik Wrote: Мислам дека се согласуваме кога велиме дека овие "универзитети" се печатници на дипломи. Но, дали има суштинска разлика со насоката во која одеше државниот универзитет, каде што испити се полагаа на софра или со канта сирење.

Проблемот е пред се' во пазарот. Денешниот пазар на македонската економија "има потреба" од дипломи, а не од образуван или способн кадар. Евем на пример, овие Економонските промотори на Грујо ќе ги земеме за пример: главен критертиум за квалификување за работното место беше диплома од македонски универзитет или нострифицирана диплома; не се бараа луѓе со бизинис врски во земјите каде што ќе бркаат инвестиции.

Бидејќи Владата е главниот пазар во државата, во моментов универзитетите се сосема соодветни спрема побарувачката (карикатурирам).

Мислата ми е, кога целото општество ќе тргне во здрава насока, и образованието само ќе се исправи. Во моментов исто му се фаќа дали е државно или приватно, принципот на работа им е горе-долу исти.

Мислам дека добро карикатурираш, но, ако погледнеш на приватните ќе видиш само насоки за правници, менеѓери нема ништо за применети занимања кои се бараат во производството.
А еве еден пример од домашна памет како може да се пробие во свет: Примерот е од Србија Еден инжењер кој долго време работел на басенот Колубара развил електрична метода за стабилизација на земјиште. Деведесетите години тој метод го прикажува на Саемот на Инвентори во Белгија каде една Белгиска компанија му го краде изумот и го продава на Американската Армија.
Тој на суд го добива процесот сега е консултант на владата на Перу за стабилизирање на земјиштето на и околу Мачу Пикчу.
Пред година или две се случи и во Србија и во Македонија(Велес) масивно склизнување на земјиште во Србија цел еден регион.
Не ми е познато некој да го има ангажирано човекот и од Македонска и од Српска страна.
За Македонија секој еден изум кој замине од државата е десетоструко поголема загуба отколку во било која друга земја од околината затоа што сме ем помали, ем условени да соработуваме на заеднички план со соседите.
Единствен излез ни се идеите и иновациите во се и сешто, не треба да чекаме соседите да ни предложат некоја соработка туку ние самите да бараме решенија и идни соработки.
Да не забегам премногу, Образовните центри треба да се угледаат на оние од Шведска каде приватниците вложуваат пари за развој на свои идеи за да не ствараат свои истражувачки центри кои би ги коштале многу повеќе, но за тоа некој друг треба да му мисли кој е платен на тие универзитети.
An inch today is tomorrow’s mile.
16-04-2011, 01:02 AM
Reply
acko Offline
Moderator
*****

Posts: 1,437
Joined: Jan 2010
Reputation: 21
#19

(15-04-2011, 06:09 PM)basilius_2 Wrote: Ацко,според мене треба да се освренеме како да го направиме нашето образование уште подобро.

Не се сомневам дека е така... Но, проблемот што го посочи е периферен во целата приказна. Дали Жарко пишувал е принципиелно и моралистичко прашање, мене па тој лик ми е многу малку важен, најбитно е што направи владата изминативе години.

П.С. Знаеш дека сега во Македонија е полесно да магистрираш, отколку средно да завршиш?! Тоа важи и за државните и приватните факултети. Имаме инфлација на титули (дипл, м-р, д-р)...

16-04-2011, 04:04 PM
Reply
Solenik Offline
wiseman - мудрец
*****

Posts: 956
Joined: Jan 2010
Reputation: 23
#20

(16-04-2011, 01:02 AM)montehristo Wrote: Мислам дека добро карикатурираш, но, ако погледнеш на приватните ќе видиш само насоки за правници, менеѓери нема ништо за применети занимања кои се бараат во производството.
А еве еден пример од домашна памет како може да се пробие во свет: Примерот е од Србија Еден инжењер кој долго време работел на басенот Колубара развил електрична метода за стабилизација на земјиште. Деведесетите години тој метод го прикажува на Саемот на Инвентори во Белгија каде една Белгиска компанија му го краде изумот и го продава на Американската Армија.
Тој на суд го добива процесот сега е консултант на владата на Перу за стабилизирање на земјиштето на и околу Мачу Пикчу.
Пред година или две се случи и во Србија и во Македонија(Велес) масивно склизнување на земјиште во Србија цел еден регион.
Не ми е познато некој да го има ангажирано човекот и од Македонска и од Српска страна.
За Македонија секој еден изум кој замине од државата е десетоструко поголема загуба отколку во било која друга земја од околината затоа што сме ем помали, ем условени да соработуваме на заеднички план со соседите.
Единствен излез ни се идеите и иновациите во се и сешто, не треба да чекаме соседите да ни предложат некоја соработка туку ние самите да бараме решенија и идни соработки.
Да не забегам премногу, Образовните центри треба да се угледаат на оние од Шведска каде приватниците вложуваат пари за развој на свои идеи за да не ствараат свои истражувачки центри кои би ги коштале многу повеќе, но за тоа некој друг треба да му мисли кој е платен на тие универзитети.

Одличен пример. Дечково од Србија стасал до својот изум благодарение на практична примена, работејќи на пазарот. Од кај на мене ќе ми текне да измислам електрична метода за стабилизирање на земјиште, ако цел живот го минувам во канцеларија. Човеков стасал до изумот зашто ја имал потребата од истиот.

Инаку за понудата на програмите кои ги нудат македонските универзитети, повторно ќе речам: тоа го бара пазарот. За жал, во РМ Владата е најголемиот (безмалку единствениот) врботувач, т.е. таа е пазарот. Некое партиско "војниче" за да "легитимно" биде вработено во МРН, МВР, некоја си агенција итн, има потреба од "соодветна" диплома (не од образование или искуство!). Дечкото може по телефон да си ја нарача посакуваната диплома--по административни науки--и таа да му биде "испечена" дури тој да стаса до канцеларијата.

Тоа партиско војниче станува биркократ, кој самиот верува во лагата која ја продава со неговата диплома, па почнува да си замислува дека е навистина експерт во полето на административните науки. Тоа младо бирократче, ќе си седи во канцеларија 2-3 саати на ден, другите ги минува на кафе. Е сега во 2-3 часа што ги минува во канцеларија, младиот бирократ, доаѓа до генијален исзум како да ја подобри ефикасноста на администрацијата: на секој шалтер ќе стави по еден "семафор" на кој странките ќе ја оценуваат работата на административецот!

Доколку македонската економија е доминирана со вистински приватни претптијатија, тие ќе се борат за своето место на пазарот. Тогаш дипломата од ФОН или од Европскиот каква што е денес, нема да има никаква вредност. Вредност ќе имаат оние дипломи кои ќе бидат заслужени, но и потребни на пазарот: што ќе и' се на Македонија докторати во сверата на аеронаутиката кога нема аеронаутска индустрија во државата? Каде ќе можат овие доктори да доаѓаат до нивните заклучоци? Но, да речеме, доктори по земјоделски науки, и слично, тие имаат што да придонесат на македонскиот пазар.
16-04-2011, 04:43 PM
Reply