Добредојдовте
  • Users with e-mails at mail ·ru, aol ·com and gmx ·com to contact admins for registration.
  • Новорегистрираните членови повратниот одговор од форумот за активирање на сметката нека го побараат и во Junk на нивните пошти.
  • Сите регистрирани членови кои неучествуваат во дискусиите три месеци автоматски им се брише регистрацијата

 

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ОТФРЛАЊЕ НА КАМЕНОТ ОКОЛУ ВРАТОТ НА МАКЕДОНИЈА КОЈ И ГО ВРЗАА ГЛИГОРОВ, АНДОВ, ФРЧКОВ
Author Message
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 15,941
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#1

ПРОМЕНА НА УСТАВОТ-ОТФРЛАЊЕ НА КАМЕНОТ ОКОЛУ ВРАТОТ НА МАКЕДОНИЈА КОЈ И ГО ВРЗАА ГЛИГОРОВ, АНДОВ, ФРЧКОВСКИ



Quote:УСТАВНИ ИЗМЕНИ ЗА ВЛЕЗ ВО ЕУ?


Поради Брисел, „етничките заедници“ ќе станат „граѓани“

[Image: 404202EDFED48A46A28B37D9CC6BCC84.jpg]


Ќе има ли политички капацитет Македонија да направи уставни измени по повод влегувањето во Европската Унија, со кои ќе го промени основниот концепт на човековите права - од припадници на етнички заедници во граѓани?

Дилемата се наметна откако експерти по уставно право, меѓу кои и самиот претседател на МАНУ, Владо Kамбовски, посочија дека Македонија побргу треба да почне со уставни измени, со кои ќе го приспособи Уставот на правото на Европската Унија, а кои може да бидат мачни поради политичките и меѓуетничките услови во државата. Рамковниот договор од 2001 година го промени Уставот воведувајќи комбинација на граѓанско-етнички концепт во правата и слободите на луѓето.

- Република Македонија мора да го извлече потиснатиот, потонат и задушен граѓанин на површина, мора да го врати граѓанинот на пиедесталот, таму каде што навистина заслужува да биде – вели Татјана Kаракамишева-Јовановска, професорка по уставно право, која учествувала и во студијата за тоа какви уставни измени н` чекаат поради евроинтеграцијата.

Нема држава од регионот што пристапила или пристапува кон ЕУ, а која не го изменила својот устав во повеќе делови. Тоа го направија и Романија, Чешка, Словачка, Бугарија, Унгарија, а последна на низата е Хрватска. Уставните измени никаде не поминуваа мазно, особено затоа што дел од својот суверенитет државите треба да го пренесат на Европската Унија. Уставните судови во овие држави често ги укинуваа новите уставни измени.

Граѓански концепт

Во Македонија, освен основниот проблем со пренесување на суверенитетот, експертите по уставно право предвидуваат дека можни се и политички импликации во делот на колективните права во нашиот Устав, особено по вметнувањето на Рамковниот договор бидејќи Брисел инсистира на граѓански концепт во слободите и правата на луѓето. Kамбовски на дебатата посветена токму на тоа какви измени ќе претрпи Уставот при влезот во Унијата, рече дека полека созрева мислењето оти промената на уставниот концепт во граѓански е единствениот начин на кој можат да се решат одредени политички противречности, кои денес постојат во државата.

- Опседнати сме со овие наши тековни проблеми и со с` што се случува, а и некоја поважна уставна или правна реформа ја ставаме под визура, под лупа на таквата наша опседнатост со едно или друго прашање, како што е положбата на заедниците. Треба да имаме на ум дека целиот концепт на ЕУ е заснован врз владеењето на правото, суверенитетот на поединецот и неговите слобода и права со сето признавање и на колективните, национал ните, етничките, религиозните и другите права, но исходот мора да биде во полза на човекот. Не верувам дека некому би можело да му пречи или да му изгледа спротивно на кој било концепт да се инсистира да се унапредат човековите слободи и права низ подобрување и унапредување на уставниот концепт - рече Kамбовски.

Слично на него размислува и Kаракамишева.

- ЕУ како политички и правен систем и нејзините држави-членки градат концепт на човекови слободи и права врз еден хуманистички, природен и сосема логичен принцип на фокусирање на граѓанинот, т.е. индивидуата во центарот на правото. Лисабонскиот договор зборува за граѓани на ЕУ, зборува за граѓански вредности и за фундаментални слободи и права – вели Kаракамишева-Јовановска.

Нема колективни права во ЕУ

Таа објаснува дека Брисел не е заинтересиран за колективни права бидејќи се смета дека кога една држава, т.е. меѓународна организација ги почитува основните индивидуални права, нема проблем за почитување и за остварување на правата на малцинските заедници.

- Обратна позиција не е можна. Никаде не постои, ниту некој во ЕУ се дрзнува да ја наметне дилемата дали колективните права и слободи треба да дојдат пред индивидуалните и дали чувството на припаѓање кон одредена колективна заедница може да биде посилно, па оттаму да носи и поголеми права и поголема корист од реализацијата и заштитата на индивидуалните слободи и права – вели професорката.

Според неа, позначајно е прашањето дали колективното припаѓање во одредена малцинска заедница може да доведе до апсурдни состојби, кои само по логиката на бројки извлекуваат колективни права, привилегии, кои се посилни од правата на поединецот.

- Ваквите неодржливи решенија во меѓународното и во европското право, а кои несомнено постојат во нашиот систем и кои се евидентирани како секојдневна практика дозволена од Уставот на РМ, од нејзините уставни одредби, ќе мора да бидат предмет на поширока дискусија, опсежна анализа и на соодветно сообразување на нашиот Устав со добрите практики, со меѓународното право за човековите слободи и права, но и со правото на ЕУ – вели Kаракмишева-Јовановска.

Kои измени би требало да ги претрпи Уставот

Прво, треба да се вгради посебен дел во највисокиот правен акт, кој ќе се однесува на самата Унија и на односот на македонските институции и на институциите во Брисел, и тоа:

- Правна основа за членство во ЕУ и обврската на Македонија да учествува во изградбата и во развојот на Унијата;

- Пренесување на уставните надлежности од националните на европските институции, како и начинот на кој државата ќе учествува во институциите во Брисел;

- Односот меѓу правото на ЕУ и домашното право (особено во членот 118, кој се однесува на ратификуваните меѓународни договори, т.е. предност во примената на европските директиви и регулативи во однос на нашите закони);

- Посебни постапки за решавање на европските прашања.

Второ, речиси сигурни измени во делот на човековите слободи и права, и тоа:

- Во амандманот 32 од Уставот, кој се однесува на активирање на европскиот налог за апсење;

- Внесување на сите права од Повелбата на ЕУ;

- Избирачко право на македонските државјани во државите-членки на ЕУ и обратно, т.е. на европски државјани во РМ;

- Гаранција за слобода на движење и престој на македонските државјани во државите-членки на ЕУ;

- Право на петиција на македонските државјани пред Европскиот парламент и на претставка пред европскиот омбудсман;

- Право на македонските државјани и институции на македонски јазик да се обраќаат до европските институции.

Мариела Трајковска
Катерина Нешкова

DNEVNIK



Со Христо сум полемизирал на оваа прашање многупати. Христо беше убеден дека неможе да се укинат колективните права.
Сега можеби ке се разбистри малку сликава зошто во Македонјија нема расположение за влез во ЕУ.
24-02-2014, 02:05 AM
Reply
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 15,941
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#2

(24-02-2014, 02:05 AM)ЈорданПетровски Wrote: ПРОМЕНА НА УСТАВОТ-ОТФРЛАЊЕ НА КАМЕНОТ ОКОЛУ ВРАТОТ НА МАКЕДОНИЈА КОЈ И ГО ВРЗАА ГЛИГОРОВ, АНДОВ, ФРЧКОВСКИ



Quote:УСТАВНИ ИЗМЕНИ ЗА ВЛЕЗ ВО ЕУ?


Поради Брисел, „етничките заедници“ ќе станат „граѓани“

[Image: 404202EDFED48A46A28B37D9CC6BCC84.jpg]


Ќе има ли политички капацитет Македонија да направи уставни измени по повод влегувањето во Европската Унија, со кои ќе го промени основниот концепт на човековите права - од припадници на етнички заедници во граѓани?

Дилемата се наметна откако експерти по уставно право, меѓу кои и самиот претседател на МАНУ, Владо Kамбовски, посочија дека Македонија побргу треба да почне со уставни измени, со кои ќе го приспособи Уставот на правото на Европската Унија, а кои може да бидат мачни поради политичките и меѓуетничките услови во државата. Рамковниот договор од 2001 година го промени Уставот воведувајќи комбинација на граѓанско-етнички концепт во правата и слободите на луѓето.

Овoj текст открива и уште нешто, лагата на уставотворците Глигоров, Андов, Фрчковски дека 1991 година, прават граѓански устав, тие тогаш правеа устав по текот на комуњарското братство и единство, устав на штета на Македонците.

24-02-2014, 02:17 AM
Reply
hristo Offline
Super Moderator
******

Posts: 2,955
Joined: Dec 2009
Reputation: 33
#3

(24-02-2014, 02:05 AM)ЈорданПетровски Wrote: ПРОМЕНА НА УСТАВОТ-ОТФРЛАЊЕ НА КАМЕНОТ ОКОЛУ ВРАТОТ НА МАКЕДОНИЈА КОЈ И ГО ВРЗАА ГЛИГОРОВ, АНДОВ, ФРЧКОВСКИ



Quote:УСТАВНИ ИЗМЕНИ ЗА ВЛЕЗ ВО ЕУ?


Поради Брисел, „етничките заедници“ ќе станат „граѓани“

[Image: 404202EDFED48A46A28B37D9CC6BCC84.jpg]


Ќе има ли политички капацитет Македонија да направи уставни измени по повод влегувањето во Европската Унија, со кои ќе го промени основниот концепт на човековите права - од припадници на етнички заедници во граѓани?

Дилемата се наметна откако експерти по уставно право, меѓу кои и самиот претседател на МАНУ, Владо Kамбовски, посочија дека Македонија побргу треба да почне со уставни измени, со кои ќе го приспособи Уставот на правото на Европската Унија, а кои може да бидат мачни поради политичките и меѓуетничките услови во државата. Рамковниот договор од 2001 година го промени Уставот воведувајќи комбинација на граѓанско-етнички концепт во правата и слободите на луѓето.

- Република Македонија мора да го извлече потиснатиот, потонат и задушен граѓанин на површина, мора да го врати граѓанинот на пиедесталот, таму каде што навистина заслужува да биде – вели Татјана Kаракамишева-Јовановска, професорка по уставно право, која учествувала и во студијата за тоа какви уставни измени н` чекаат поради евроинтеграцијата.

Нема држава од регионот што пристапила или пристапува кон ЕУ, а која не го изменила својот устав во повеќе делови. Тоа го направија и Романија, Чешка, Словачка, Бугарија, Унгарија, а последна на низата е Хрватска. Уставните измени никаде не поминуваа мазно, особено затоа што дел од својот суверенитет државите треба да го пренесат на Европската Унија. Уставните судови во овие држави често ги укинуваа новите уставни измени.

Граѓански концепт

Во Македонија, освен основниот проблем со пренесување на суверенитетот, експертите по уставно право предвидуваат дека можни се и политички импликации во делот на колективните права во нашиот Устав, особено по вметнувањето на Рамковниот договор бидејќи Брисел инсистира на граѓански концепт во слободите и правата на луѓето. Kамбовски на дебатата посветена токму на тоа какви измени ќе претрпи Уставот при влезот во Унијата, рече дека полека созрева мислењето оти промената на уставниот концепт во граѓански е единствениот начин на кој можат да се решат одредени политички противречности, кои денес постојат во државата.

- Опседнати сме со овие наши тековни проблеми и со с` што се случува, а и некоја поважна уставна или правна реформа ја ставаме под визура, под лупа на таквата наша опседнатост со едно или друго прашање, како што е положбата на заедниците. Треба да имаме на ум дека целиот концепт на ЕУ е заснован врз владеењето на правото, суверенитетот на поединецот и неговите слобода и права со сето признавање и на колективните, национал ните, етничките, религиозните и другите права, но исходот мора да биде во полза на човекот. Не верувам дека некому би можело да му пречи или да му изгледа спротивно на кој било концепт да се инсистира да се унапредат човековите слободи и права низ подобрување и унапредување на уставниот концепт - рече Kамбовски.

Слично на него размислува и Kаракамишева.

- ЕУ како политички и правен систем и нејзините држави-членки градат концепт на човекови слободи и права врз еден хуманистички, природен и сосема логичен принцип на фокусирање на граѓанинот, т.е. индивидуата во центарот на правото. Лисабонскиот договор зборува за граѓани на ЕУ, зборува за граѓански вредности и за фундаментални слободи и права – вели Kаракамишева-Јовановска.

Нема колективни права во ЕУ

Таа објаснува дека Брисел не е заинтересиран за колективни права бидејќи се смета дека кога една држава, т.е. меѓународна организација ги почитува основните индивидуални права, нема проблем за почитување и за остварување на правата на малцинските заедници.

- Обратна позиција не е можна. Никаде не постои, ниту некој во ЕУ се дрзнува да ја наметне дилемата дали колективните права и слободи треба да дојдат пред индивидуалните и дали чувството на припаѓање кон одредена колективна заедница може да биде посилно, па оттаму да носи и поголеми права и поголема корист од реализацијата и заштитата на индивидуалните слободи и права – вели професорката.

Според неа, позначајно е прашањето дали колективното припаѓање во одредена малцинска заедница може да доведе до апсурдни состојби, кои само по логиката на бројки извлекуваат колективни права, привилегии, кои се посилни од правата на поединецот.

- Ваквите неодржливи решенија во меѓународното и во европското право, а кои несомнено постојат во нашиот систем и кои се евидентирани како секојдневна практика дозволена од Уставот на РМ, од нејзините уставни одредби, ќе мора да бидат предмет на поширока дискусија, опсежна анализа и на соодветно сообразување на нашиот Устав со добрите практики, со меѓународното право за човековите слободи и права, но и со правото на ЕУ – вели Kаракмишева-Јовановска.

Kои измени би требало да ги претрпи Уставот

Прво, треба да се вгради посебен дел во највисокиот правен акт, кој ќе се однесува на самата Унија и на односот на македонските институции и на институциите во Брисел, и тоа:

- Правна основа за членство во ЕУ и обврската на Македонија да учествува во изградбата и во развојот на Унијата;

- Пренесување на уставните надлежности од националните на европските институции, како и начинот на кој државата ќе учествува во институциите во Брисел;

- Односот меѓу правото на ЕУ и домашното право (особено во членот 118, кој се однесува на ратификуваните меѓународни договори, т.е. предност во примената на европските директиви и регулативи во однос на нашите закони);

- Посебни постапки за решавање на европските прашања.

Второ, речиси сигурни измени во делот на човековите слободи и права, и тоа:

- Во амандманот 32 од Уставот, кој се однесува на активирање на европскиот налог за апсење;

- Внесување на сите права од Повелбата на ЕУ;

- Избирачко право на македонските државјани во државите-членки на ЕУ и обратно, т.е. на европски државјани во РМ;

- Гаранција за слобода на движење и престој на македонските државјани во државите-членки на ЕУ;

- Право на петиција на македонските државјани пред Европскиот парламент и на претставка пред европскиот омбудсман;

- Право на македонските државјани и институции на македонски јазик да се обраќаат до европските институции.

Мариела Трајковска
Катерина Нешкова

DNEVNIK



Со Христо сум полемизирал на оваа прашање многупати. Христо беше убеден дека неможе да се укинат колективните права.
Сега можеби ке се разбистри малку сликава зошто во Македонјија нема расположение за влез во ЕУ.

Да, Јордане, јас и ти повеќе пати дебатиравме за тоа. Мојот став беше и е дека етничките елити во Македонија тој граѓански концепт тие самите нема да го применат. Зошто? Па, и двете најголеми етнички заедници т.е нивните елити од тоа имаат корист. Албанската , затоа што се наметнува како бранител на албанската националост ( заедница) во Македонија, и од тоа ги црпе изборните поени. Нормално и сите привилегии што идат со власта. Македонската елита, иаку формално декларативно кука против тој наметнат постоечки концепт, тој истиот и одговара. Секој стопан на своите овци. А, овци како што сите знаеме не знаат да зборуваат и бараат туку знаат само да блеат. Јас тврдев и сега тврдам дека нашите политички елити како ѓавол од крст бегаат од граѓанскиот концепт, зошто на идеолшки план не им одговара. Значи, тој европски граѓански концепт може само да им се наметне, да им се наложи. А, политичките елити многу алатки имаат тоа да го одлагаат, додедека нели потполно не се нафатираат. Нивното мото е -Име не го даваме, а секој вечер со дигитрон во рака сметаат колку тој ден ги збогатиле нивните конта.

24-02-2014, 04:17 PM
Reply