Добредојдовте
  • Users with e-mails at mail ·ru, aol ·com and gmx ·com to contact admins for registration.
  • Новорегистрираните членови повратниот одговор од форумот за активирање на сметката нека го побараат и во Junk на нивните пошти.
  • Сите регистрирани членови кои неучествуваат во дискусиите три месеци автоматски им се брише регистрацијата

 

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
АТАК ВРЗ ЛОГИКАТА И РАЗУМОТ
Author Message
ЈорданПетровски Online
ЈорданПетровски-ЦРНИ
*****

Posts: 16,908
Joined: Mar 2010
Reputation: 36
#4

Quote:Negativna selekcija
Napredak pojedinca na partijskoj lestvici totalitarnih partija isključivo zavisi od njegove spremnosti da čini nemoralne stvari. Princip cilj opravdava sredstvo”, koji se u individualističkoj etici smatra poricanjem morala, u kolektivističkoj etici postaje neophodnost i glavno pravilo. Za kolektivističku svest moral je samo “opravdanje za slabe i neuspešne”, i bukvalno ne postoji ništa što jedan kolektivista ne bi bio spreman da učini ako je to “za opšte dobro”. Sa kolektivističke tačke gledišta, netolerantnost, brutalnost, laž, prevara, ucena, špijunaža, tortura, ubistvo, progon itd, su neophodne i legitimne aktivnosti. Da bi bio od koristi u pogledu upravljanja državom, koristan pomagač mora biti spreman da prekrši svako moralno pravilo za koje je ikada znao.
U kolektivizmu je otkrivena konačna istina”. Da bi totalitarni sistem funkcionisao, nije dovoljno da se svaki posao obavlja uz prisilu; potrebno je stvoriti sistem u kome svaki pojedinac mora revidirati svoje ranije stavove, mora “dobrovoljno” prihvatiti novu i konačnu istinu. U tu svrhu svi mediji i sva sredstva informisanja moraju biti pod potpunom kontrolom. Takođe, jedan od najefikasnijih načina ubeđivanja naroda da prihvati “nove vrednosti” je menjanje značenja rečima i uvođenje potpune jezičke konfuzije, a jedna reč je, po pravilu, uvek najveća žrtva jezičke konfuzije – to je reč sloboda. To je reč koja se u svakoj totalitarnoj državi koristi slobodno kao i u svakoj slobodnoj državi, samo sa jednom razlikom, što je to sada neka “nova sloboda” za koju ranije nismo znali. Tu se radi o jednoj novoj slobodi, o “kolektivnoj slobodi”, ali ona ne znači slobodu za članove društva, već neograničenu slobodu za planera koji može sa društvom činiti sve što poželi. Svaka neposlušnost ili sumnja u pogledu uspešnosti nekog postavljenog zadatka, smatra se nelojalnošću ili čak izdajom, zbog mogućeg uticaja na ostale članove kolektiva.
Totalitarne grupe na vlasti uvek formiraju sličan rečnik, a reči mi i oni su jedne od najčešće korišćenih reči. Neprijatelj može biti unutrašnji ili spoljni, a ako ga nema onda ga treba izmisliti jer je postojanje neprijatelja uvek pogodna tehnika za opstanak na vlasti.
Ućutkivanje slobodne misli kod većine ljudi nije teško sprovesti, ali uvek ima i onih koji ne pripadaju “poštenoj inteligenciji”, onih koji će nastaviti sa kritikom. Naravno, oni se moraju ućutkati, a tu na scenu stupaju tajna policija i bezbednosne službe.

Karl Marks kao eshatolog
Nemoguće je razumeti Marksovo učenje ako se ono ne posmatra i sa gledišta religije. O tom aspektu marksizma, na posebno interesantan način, piše Rodbard.4
Karl Marks, u gimnaziji, sa sedamnaest godina, piše esej: “O zajednici Vernog sa Hristom”, što nam govori da je Marks u to vreme, da tako kažemo, bio umereni hrišćanin.
Nakon odlaska na studije u Bon, a zatim na studije prava u Berlin, Marks se transformiše u militantnog ateistu i postaje član Mladih Hegelijanaca, gde kasnije postaje njihov vođa i generalni sekretar. Marks u to vreme piše pesme koje u velikoj meri doprinose razumevanju njegove ideologije.
Sa svojih 18 i 19 godina, Marks piše:5
“I onda ću da koračam trijumfalno,
Kao Bog, kroz ruševine njihovog kraljevstva.
Svaka moja reč je vatra i delo.
Moje grudi su jednake grudima Stvoritelja.”
Satanističke ideje su sve izraženije u Marksovim stihovima:
Vidiš li ovaj mač?”
Princ tame mi ga je prodao.”
Zatim,
“Sa Đavolom sam se dogovorio,
On crta znake, daje mi ritam,
Ja sviram posmrtni marš, brz i slobodan.”
Dalje,
“…beživotni svet nas drži čvrsto,
Mi smo okovani, rastrzani, prazni, uplašeni,
Zauvek vezani za granitni blok postojanja,
…i mi – Mi smo majmuni bezosećajnoga Boga.”
Ovde jasno vidimo da se kod Marksa ne radi o neverovanju u postojanje Boga, već o mržnji prema Bogu i vođenju rata protiv Boga. Rat za uništenje Boga.
Na slične misli nailazimo i kod Mihaila Bakunjina, koji na Volterovo: “Čak i da Bog ne postoji, trebalo bi ga izmisliti”, odgovara sa: “I kada bi Bog postojao, trebalo bi ga uništiti.”
U vreme kada je Marks objavljivao svoja dela, nemačkom filozofijom je dominirao Hegel, profesor Univerziteta u Berlinu. Hegel je razvio doktrinu o istorijskoj filozofskoj evoluciji. Marks preuzima Hegelovu misao i kaže: “Istorija je postojala u prošlosti, ali istorije neće biti kada dostignemo zadovoljavajuće stanje.” Razlika je samo u tome što se Hegelov “duh” zamenjuje “materijalnim produktivnim snagama”.
Za razliku od Hegela i njegovog “duha koji upravlja svetom”, Marks je Hegelovoj dijalektici dao “naučnu” osnovu i prihvatio Fojerbahov materijalizam. Tu možemo samo ukratko pomenuti da su među filozofima materijalistima postojale dve škole:
a) Prva škola je posmatrala ljude kao mašine. Po njima, “ljudska mašina” radi isto kao i svaka druga mašina, a Francuz Julien de La Mettrie, je napisao knjigu po ovoj ideji “Man the Machine”.
b) Druga škola je daleko značajnija. Tu doktrinu je na primitivan način formulisao Ludvig Fojerbah, a ideja se sastoji u tome da su misli i ideje prosto moždana izlučevina.
Marks, navodno, proučava istorijske zakone materije i stvara “materijalističku dijalektiku istorije”.
Za Marksa je religija bila samo jedan od problema. Po njemu, čitavo čovečanstvo se nalazi u stanju antagonizma i potrebno ga je iz korena zameniti. Samo jedna apokaliptična svetska destrukcija može obezbediti stvaranje jednog novog sveta. Samo tako postojeći ne-čovek može postati pravi čovek.
Za Marksa glavni problem se nalazi u sferi privatnog, tržišta i građanskog društva u kome ne-čovek deluje kao egoista. Da bi se razumela prava priroda ljudske vrste, građansko društvo se mora preobraziti u kolektiv tako što će se politizovati sve ljudske aktivnosti. Tek tada će svaki čovek postati pravo biće.
Naravno, da bi se to desilo, da bi čovek postao pravo biće, neophodna je revolucija, jedna potpuna destrukcija postojećeg, što je ništa drugo do vraćanje Marksa na ideje iz svoje mladosti koje je skicirao u svojim pesmama.
U jednom svom govoru, u Londonu (1856. godine), Marks daje slikovit prikaz svojih ciljeva. On podseća na to da je u Nemačkoj, u srednjem veku, postojao tajni sud pod nazivom Vehmgericht, i daje objašnjenje:
“Ako se na nečijoj kući pojavio znak u obliku crvenog krsta, narod je znao da je vlasnik kuće osuđen od strane tajnog suda. Sada su sve kuće u Evropi označene tajnim crvenim krstom. Istorija je sudija – izvršioci kazne su proleteri.”
Mnogi se pitaju: ako se zna da je komunizam jedan monstruozni sistem i jedno veliko zlo, zašto je onda toliko ljudi čitav svoj život posvetilo borbi za uspostavljanje takvog sistema?  Marks indirektno odgovara na to pitanje i kaže da je to neophodno. Jedan društveni sistem se nekom čudnovatom magijom preobražava u drugi društveni sistem, i u ovom slučaju, jedno sveukupno zlo (postrevolucionarna diktatura proleterijata), preobražava se u sveukupno dobro. Dakle, kada Marks govori o “nižoj” i “višoj” fazi komunizma, on pod tim misli na preobražaj sveukupnog zla u sveukupno dobro.
Posebno je interesantno da Marks pokušava da objasni dijalektičke promene prelaska feudalizma u kapitalizam, i prelaska kapitalizma u prvu fazu komunizma, ali se uopšte ne bavi objašnjavanjem preobražaja od paklene prve faze komunizma u rajsku višu fazu komunizma.
Iako je Marks za sebe tvrdio da je “naučni socijalista”, označavajući druge socijaliste kao moraliste i utopiste, sasvim je jasno da je sam Marks veći mesijanski utopista od konkurentskih utopista. Zaštitni znak svake utopije je militantna želja da označi kraj istorije, da zamrzne čovečanstvo u jednom statičkom stanju, da stavi tačku na raznolikost čovekove slobodne volje, i da svima uredi život u skladu sa svojim totalitarnim planom.
Rani komunisti su u javnost čak izlazili sa svojim detaljnim utopističkim željama, određivali koliki životni prostor je potreban svakom čoveku, koju odeću mora da nosi, koju hranu da jede itd. Marks je bio dovoljno inteligentan da se po tim pitanjima ne izjašnjava, ali njegov celokupni sistem je “potraga utopijske misli za konačnom stabilizacijom čovečanstva i ulazak u beskonačnost”.
Jedna od osnovnih Marksovih dogmi je “nužnost nastanka socijalizma”. Kada protivrečnosti kapitalističkog sistema dostignu određeni nivo, nastaje socijalizam, potpuno nezavisno od toga da li to narod želi ili ne. Jednostavno, socijalizam mora nastati, a taj proces se ne može ubrzati, usporiti ili sprečiti.
Kao što smo već rekli, ova Marksova misao je u potpunoj koliziji sa Marksovim političkim učenjem i delovanjem, jer je pokušao da organizuje političku partiju koja će revolucionarnim putem okončati tranzicioni proces prelaska kapitalizma u socijalizam.
Marks je bio potpuno ubeđen da je kapitalizam samo faza u ekonomskoj istoriji, i da kapitalizam nije ograničen samo na neke države, već da je to svetski proces. Kada kucne pravi čas, ceo svet će ući u fazu “sazrelog kapitalizma” spremnog za svoje propadanje i prelazak u višu fazu, fazu socijalizma. Po Marksu, socijalizam će se istovremeno pojaviti u svim delovima sveta.
U skladu sa tom Marksovom idejom, marksisti samo treba da mirno čekaju na slom kapitalizma i da onda preuzmu vlast u celom svetu, ali ruski marksisti nisu želeli da čekaju već su došli do zaključka da je moguće preskočiti jednu fazu u “istorijskoj evoluciji” i doći do socijalizma po ubrzanom postupku. Vladimir Iljič Lenjin je veoma dobro poznavao metode carske tajne policije i bio ubeđen da se te metode mogu “značajno unaprediti”. Lenjin je znao šta hoće i uspeo u tome, a Rusija je dobila naslednika Ivana Groznog.
(This post was last modified: 05-10-2017, 01:26 AM by ЈорданПетровски.)
05-10-2017, 01:25 AM
Reply


Messages In This Thread
RE: АТАК ВРЗ ЛОГИКАТА И РАЗУМОТ - by ЈорданПетровски - 05-10-2017, 01:25 AM